Nye stillinger i Nordic Door

I Nordic Door AS har det blitt etablert fire nye stillinger

 

Nye stillinger i Nordic Door

Etter sommeren 2021 har det i Nordic Door AS blitt etablert fire nye stillinger:

 

Produktutvikler – Sturla Stenbraten

Sturla Stenbraten
  • Hvilken avdeling skal du jobbe på, og hva er det dere gjør på denne avdelingen?:
    Jeg skal jobbe på PU (produktutvikling) og mine arbeidsoppgaver er blant annet å utarbeide tekniske tegninger, brukermanualer, og brann- og lydtester.
  • Hvilke arbeidsområder og arbeidsoppgaver skal du utføre?
    Jeg skal jobbe med overnevnte, men mest med tegning og brukermanualer.
  • Hva er dine forventninger til bedriften og til arbeidet du skal gjøre?
    Siden jeg har vært i bedriften i 21 år er jeg usikker på hva forventningene mine er, men gleder meg til de nye utfordringene jeg skal til på.
  • Hva har du gjort tidligere og hvordan kan denne erfaringen brukes hos ND (arbeidserfaring og utdannelse)?
    Jeg var lærling på Kværner Mandal og tok fagbrev som plastformer. Videre jobbet jeg ca. to år på Gyli plast før jeg begynte i produksjonen i Nordic Door.
    Etter fem år tok jeg svennebrev som møbelsnekker. Håper min erfaring i Nordic Door vil være bra når det gjelder å utvikle nye produkter.

Markedskoordinator – Kristine Refsdal

Kristine Refsdal
  • Hvilken avdeling skal du jobbe på, og hva er det dere gjør på denne avdelingen?
    Jeg skal arbeide innen Salgs- og Markedsavdelingen. Her har vi ansvaret for de interne og eksterne markedsaktivitetene.
  • Hvilke arbeidsområder og arbeidsoppgaver skal du utføre?
    Av arbeidsområder er dette hovedsakelig å synliggjøre bedriften og føre kommunikasjonen mellom bedriften og de utad. Av andre ting utfører og oppdaterer jeg brosjyrer, markedsmateriell, etablere og vedlikeholde bedriftens bildebank, drift og vedlikehold av bedriftens nettside, digital markedsføring og aktuelle sosiale medieplattformer, samt utsendelse av både intern/ekstern informasjon og kommunikasjon.
  • Hva er dine forventninger til bedriften og til arbeidet du skal gjøre?
    Mine forventninger til bedriften og til arbeidet er å komme inn i et godt miljø og innta arbeidsoppgaver som jeg får gjøre i praksis og som står i likhet med min utdanningsbakgrunn. Mitt fokus er å skape mer synlighet for bedriften og føre optimal kommunikasjon eksternt og internt.
  • Hva har du gjort tidligere og hvordan kan denne erfaringen brukes hos ND (arbeidserfaring og utdannelse)?
    Av arbeidserfaring er dette for meg en ny vei, men jeg har tro på at min utdannelse og med de jobbene jeg har hatt ved siden av studiene, som innebærer direkte kommunikasjon med kunder, vil komme godt med for mine arbeidsoppgaver.
    Jeg har en bachelor i serviceledelse og markedsføring, master i samfunnskommunikasjon, samt fagbrev i salgsfaget.

Innkjøper – Thomas Söhnel (ikke avbildet)

  • Hvilken avdeling skal du jobbe på?
    Logistikk/Innkjøp Lyngdal.
  • Hvilke arbeidsområder og arbeidsoppgaver skal du utføre?
    Operativt og strategisk Innkjøp.
  • Hva er dine forventninger til bedriften og til arbeidet du skal gjøre?
    Utfordrende arbeidsoppgaver innenfor innkjøp logistikk under stadig endrende krav fra kunder (internt/eksternt) – mye variasjon, samt høy grad av profesjonalitet.
  • Hva har du gjort tidligere og hvordan kan denne erfaringen brukes hos ND (arbeidserfaring og utdannelse)
    14 år erfaring fra operativ og strategisk innkjøp/logistikk – utdanning: Bankøkonom og Supply Chain Management.

Montør – Truls Aanonsen

Truls Aanonsen
  • Hvilken avdeling skal du jobbe på?
    Jeg skal arbeide på Quick lageret på Rige.
  • Hvilke arbeidsområder og arbeidsoppgaver skal du utføre?
    Jeg er montør av lagerdører. Av arbeidsoppgaver henter og plukker jeg ordre på dører og karmer, i tillegg til å sette det sammen. Videre pakker jeg og ferdigmelder det, slik at det kan gå klart til sending. I tillegg plukker jeg og demonterer det som skal til maler, kjører det til maler og henter det. Deretter setter jeg det sammen igjen og pakker det, for å gjøre det klart til ferdigmelding.
  • Hva er dine forventninger til bedriften og til arbeidet du skal gjøre?
    At det er sosialt, samt at det er et system med faste arbeidstider og et godt kollegialt samhold.
  • Hva har du gjort tidligere og hvordan kan denne erfaringen brukes hos ND (arbeidserfaring og utdannelse)?
    Jeg er utdannet tømmermann med svennebrev. Jeg har solgt kaffe i 28 år. Så alt fra å være hjelpemann på bil, levere varer, være selger og til slutt ha ansvaret for Agder, i tillegg til å drive med servicemaskiner, kundeoppfølging og forholde seg til andre kan jeg og bruke her. Jeg tenker det å være åpen og klar for nye utfordringer er det som er gøy.

Noe annet du leter etter?

Kontakt oss så hjelper vi deg.